Cunoscut sub numele de „LungVax”, noul vaccin este dezvoltat de Universitatea din Oxford, Institutul Francis Crick și University College din Londra și se așteaptă să fie primul dintr-o serie largă de vaccinuri noi împotriva cancerului disponibile în viitorul apropiat, potrivit thepeoplesvoice.tv

Oamenii de știință care au dezvoltat vaccinul „revoluționar” împotriva cancerului pulmonar susțin că va fi eficient în prevenirea a până la 90% din cazuri prin antrenarea sistemului imunitar pentru a detecta și ataca semnele precoce ale bolii.

Celulele canceroase pulmonare arată diferit față de celulele normale din cauza proteinelor numite neoantigene. Vaccinul LungVax va transporta o catenă de ADN care antrenează sistemul imunitar să recunoască aceste neoantigene din celulele pulmonare anormale. Apoi va instrui sistemul imunitar să distrugă aceste celule și să oprească dezvoltarea cancerului pulmonar.

Profesorul Tim Elliot, cercetător principal la Universitatea din Oxford, a declarat, citat de Daily Mail: „Cancerul este o boală a propriului nostru corp și este dificil pentru sistemul imunitar să facă distincția între ceea ce este normal și ceea ce este cancer. A determina sistemul imunitar să recunoască și să atace cancerul este una dintre cele mai mari provocări de astăzi în cercetarea cu privire la cancer.”

Elliot a recunoscut că noul vaccin se bazează pe tehnologia folosită și în crearea vaccinului Covid.

„Această cercetare ar putea oferi un vaccin disponibil pe piață, bazat pe tehnologia Oxford legată de vaccinare, care s-a dovedit [eficientă] în pandemia Covid.”

Ignorând total consecințele dezastruoase asupra sănătății pe care le-au avut vaccinurile experimentale Covid, Eilliot a lăudat lansarea tehnologiei ARNm ca fiind un succes.

„Dacă putem reproduce succesul observat în studiile clinice din timpul pandemiei, am putea salva viață a zeci de mii de oameni în fiecare an numai în Marea Britanie.”

Cercetătorii au primit până la 1,7 milioane de lire sterline de la Cancer Research UK și CRIS Cancer Foundation.

Echipa va primi finanțare pentru studiu în următorii 2 ani pentru a sprijini cercetarea de laborator și fabricarea inițială a 3.000 de doze de vaccin la Oxford Clinical BioManufacturing Facility.

Dacă va avea succes, vaccinul va ajunge direct într-un studiu clinic, în care vor fi implicate persoane cu cel mai mare risc de boală, cum sunt fumători actuali și foști fumători, eligibili în prezent pentru controale specifice sănătății pulmonare în unele zone ale Regatului Unit.