ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Optzeci la sută dintre adulţii din România nu ştiu cum să reacţioneze în caz de cutremur şi mulţi ar lua decizii care le-ar putea fi fatale sau ar încetini intervenţia salvatorilor, relevă un studiu, prezentat luni de IGSU, la lansarea campaniei de prevenţie "Nu tremur la cutremur".

Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs
Specialiştii au concluzionat că, în cazul unui cutremur puternic, tinerii cu vârste între 18 şi 35 de ani, care nu au trăit experienţa unui cutremur de nivelul celui din 1977, "cu cât ştiu mai puţin, cu atât cred că sunt mai bine informaţi".

Spre exemplu, cei mai mulţi nu şi-au pus niciodată problema să stabilească cu membrii familiei un loc de întâlnire, în condiţiile în care telefonia mobilă nu ar funcţiona o perioadă.

Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) a lansat, luni, o campanie preventivă intitulată "Nu tremur la cutremur", pentru conştientizarea de către populaţie a riscurilor pe care le implică un seism puternic şi ce reguli trebuie să respecte într-o astfel de situaţie, în aşa fel încât să-şi sporească şansele de supravieţuire. În acest sens, a fost realizat şi site-ul www.nutremurlacutremur.ro.

Prin intermediul televiziunilor şi în mediul online vor fi difuzate şapte spoturi cu scenarii diferite, din care cetăţenii află ce trebuie să facă în cazul în care cutremurul îi surpride într-un apartament debloc, într-un supermarket, la servicu, pe stradă etc. Pentru realizarea spoturilor, s-a optat pentru filme de animanţie, pentru a fi mai atractive pentru copii.