ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Jurnaliştii de la Bild au ascultat înregistrările de zborale avionului Germanwings. Potrivit acestora, comandantul aeronavei Airbus A320 a strigat la copilotul Andreas Lubitz "Deschide naibii uşa!", făcând referire la uşa cabinei de pilotaj, care ar fi fost închisă intenţionat de Lubitz. Cu doar câteva minute înaintea prăbuşirii, pasagerii aeronavei ţipau, mai arată înregistrările.

P] Razboiul sfarsitului lumii – Mario Vargas Llosa – comanda online

Informaţiile au fost publicate în ediţia de duminică a cotidianului Bild (Bild am Sonntag). Jurnaliştii, care afirmă că au ascultat aceste înregistrări, scriu că în primele 20 de minute de zbor au avut loc schimburi banale între pilot, Patrick S., şi copilotul Andreas Lubitz. Pilotul îi spune printre altele copilotului că nu a avut timp să meargă la toaletă la plecare, la Barcelona, scriu jurnaliştii germani, potrivit Agerpres.

La 10.27, aparatul a atins altitudinea de croazieră (aproximativ 11.600 de metri), pilotul îi cere lui Lubitz să se pregătească de aterizare la Düsseldorf. Acesta rosteşte câteva cuvinte: "Sper", "Vom vedea". Copilotul îi spune apoi comandantului că poate "acum" să meargă la toaletă. După două minute, pilotul îi confirmă copilotului că poate "prelua comanda".

Comandantul iese din cockpit pentru a se duce la toaletă, iar Andreas Lubitz rămâne singur la comanda avionului.
La ora 10.29: "aparatul începe să coboare", notează Bild.

La ora 10.32, controlorii aerieni francezi încearcă să contacteze aparatul, în zadar. În avion, aproape în acelaşi timp, sună o alarmă.

Curând după aceea, se aude o "izbitură", ca şi cum cineva încerca să intre în cabina de pilotaj, scrie Bild. Apoi vocea pilotului: "Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa". Lubitz s-a blocat în cockpit, singur la comandă.

În avion, pasagerii încep să ţipe, notează ziarul.

La 10.35, se aud noi lovituri, cu ceva "de metal, în uşa cabinei de pilotaj", pe care pilotul încearcă în mod clar să o deschidă cu un topor.

Apoi, 90 de secunde mai târziu, o nouă alarmă, în timp ce aparatul este la 5.000 de metri altitudine.

Comandantul strigă: "Deschide naibii uşa!"

La 10.38, se aude respiraţia copilotului, singur în cabina de pilotaj.