ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Tragedia din Franţa a generat şi primele schimbări de procedură la bordul aeronavelor. Protocoalele de securizare a cabinelor de pilotaj diferă de la o companie la alta.

[P] Razboiul sfarsitului lumii - Mario Vargas Llosa - comanda online

Astfel, în cazul operatorilor aerieni din SUA, atunci când unul dintre piloți părăsește cockpitul, un însoțitor de bord trebuie să stea împreună cu pilotul rămas la comandă. Reglementarea nu este obligatorie în Europa. În urma acestui accident însă, se pare că și companiile europene încep să recurgă la o asemenea procedură, conform tvr.ro.

Două companii aeriene din Islanda şi Norvegia au anunţat că, de astăzi, în cabina piloţilor trebuie să fie în permanenţă două persoane. Dacă unul dintre piloţi iese, un alt membru al echipajului trebuie să stea în cabină până la revenirea celui plecat.

Potrivit reglementarilor europene, nu este obligatorie prezenţa continuă a cel puţin două persoane în cabina piloţilor, dar companiile au dreptul să impună această regulă. O măsură similară a fost anunţată şi de o companie de peste ocean, din Canada.

Noua regulă este conformă cu legislaţia din Statele Unite, unde  un însoţitor de bord este obligat să intre în carlingă cât timp unul dintre cei doi piloţi al unui zbor comercial a ieşit.

Compania low-cost Norwegian Air Shuttle a dispus modificarea procedurilor "cu efect imediat", astfel încât este obligatoriu ca două persoane să rămână permament în carlingă.

"De acum înainte, în orice moment în cabina piloţilor vor trebui să fie două persoane. Dacă unul dintre cei doi piloţi iese, un alt membru al echipajului va trebui să intre în carlingă până la revenirea pilotului plecat", a declarat Gudmund Taraldsen, un reprezentant al companiei aeriene.