ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


 Cum se scriu discursurile lui Ponta şi Băsescu a fost tema emisiunii Imparţial de la Digi24, Luca Niculescu a discutat aseară cu sfetnicii politicienilor purtători de cuvânt, consultanţi în comunicare sau consilieri de imagine. Valeriu Turcan, fost purtător de cuvânt al lui Traian Băsescu, și Mirel Palada, purtător de cuvânt al lui Victor Ponta, au povestit la Digi24 cum sunt scrise discursurile președintelui și premierului.




„Procedura internă este aceea prin care o persoană dă un concept inițial, conceptul trece pe la consilieri, trece pe la președinte, sunt mai multe variante, mai multe drafturi, astfel încât, în final, este rezultatul input-ului dat de președinte, rezultatul scrierii creative a celui care este șef de filă, cum s-ar spune, și al consilierilor, care trebuie să vină o contribuție de consistență, de idei”, a povestit Valeriu Turcan despre modurile în care sunt scrise discursurile șefului statului.


„Distincția între președintele Traian Băsescu și oricare alt lider politic este aceea că discursurile președintelui, uneori cu atacuri, cu formule personale, sunt discursuri de viziune. Au consistență. Oamenii politici, dacă l-ar studia cu atenție, ar avea foarte multe de învățat. Și din reușite, și din eșecuri”, a mai spus fostul purtător de cuvânt.



Valeriu Turcan a mai spus că, în ciuda clișeelor răspândite de adversarii politici, președintele discută cu consilierii săi și ține cont de sfaturile acestora.


„Are niște obiceiuri foarte sănătoase. Înainte de oricare ieșire televizată, există cel puțin o ședință cu consilierii”, a spus el povestind că au existat cazuri în care astfel de ședințe durau chiar și patru ore.„Se anticipau posibile întrebări, atacuri, teme. Aceasta este cheia succesului preşedintelui”, mai spune Valeriu Turcan.


Mirel Palada a povestit, la rândul său, cum sunt scrise discursurile la Palatul Victoria.




„Avem o echipă care se ocupă de lucrul acesta. Noi mai degrabă discutăm lucrurile strategice, privind comunicarea și, în general, în echipa noastră nu se merge atât de mult pe componenta de scriere polizată a discursului ci pe liniile generale, restul mergând undeva într-o zonă mai degrabă autonomă, spontană.


Pe de o parte, avem premierul care este cât se poate de în măsură să poată să articuleze niște idei și pe de altă parte publicul își dă seama dacă este vorba despre un discurs lipsit de spontaneitate și, cumva resimte lucrul acesta. Noi vrem, totuși, să fim autentici și nu să citim niște chestii de pe hârtie. E ca și cum am trata o persoană, în cazul de față premierul, ca pe o persoană totalmente lipsită de autonomie. Gândiți-vă că Victor Ponta și-a construit cariera pe capacitatea sa de comunicare ”, a adăugat purtătorul de cuvânt.



Întrebat dacă premierul apare prea des la televizor, în comparație cu alți premieri europeni, Mirel Palada răspunde: „Nevoia aceasta de comunicare vag paternalistă ce se regasea în Occident în anii '50, '60 se regăsește acum la noi. Probabil că peste 40 de ani n-o să mai fim nici noi atât de dornici să-l ascultăm pe Ponta sau pe Băsescu anilor 2050 și atunci președinţii vremurilor acelora vor fi și ei mult mai reținuți în comunicare, dar acum este o altă perioadă”.