De ce s-a PRĂBUŞIT avionul Air Algerie: condiţii meteo, bombă, rachetă sau probleme tehnice?
Cea mai probabilă cauză a prăbuşirii avionului Air Algerie, joi, cu 118 persoane la bord, în Mali, o reprezintă condiţiile meteorologice, însă oficialii francezi şi experţii nu exclud nici un atentat sau o problemă tehnică.
Condiţii meteo
Este ipoteza privilegiată pentru moment, iar ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve, o prezintă chiar ca fiind cea mai probabilă. "Credem că acest avion s-a prăbuşit din motive care ţin de condiţiile meteorologice", a declarat el la postul de radio RTL. Această posibilitate este luată în calcul şi de Robert Galan, fost pilot al Air France, care a zburat 15 ani în regiune.
"Există un front tropical unde se întâlnesc, în acest sezon, rafale de vânt contrare şi puternice, o masă de aer uscat şi cald venind din nord şi o alta de aer umed din Golful Guineei, condiţiile fiind ideale pentru furtuni importante, tot ce trebuie pentru a pune probleme aviaţiei", a explicat el.
"Este o ipoteză foarte probabilă, datele meteo par să confirme condiţii foarte dificile în zonă. Când traversezi această zonă încerci să ocoleşti norii foarte mari", a adăugat Galan, excluzând ipoteza unui fulger: "Când un avion este lovit de un fulger, riscurile sunt infime să fie doborât, au existat câteva exemple în istorie, dar este foarte rar".
Tir de rachetă
Pentru a atinge un avion de linie este necesar un echipament militar important, precum racheta Buk, sistemul mobil sol-aer rusesc, suspectat că a doborât un avion al Malaysia Airlines în estul Ucrainei, la 17 iulie.
"Excludem de la început posibilitatea unui tir de la sol, extrem de improbabilă, chiar imposibilă", a declarat secretarul de stat francez pentru Transporturi, Frederic Cuvillier, pentru postul France 2, citat de Mediafax.
"Nu există nici un sistem de rachete antiaerian care să poată atinge un avion de linie la mare altitudine în regiune", a dat asigurări Jean-Pierre Maulny, director adjunct al Institutului de Relaţii Internaţionale şi Strategice (IRIS) şi specialist al industriei de apărare.
Bombă
Această idee a fost avansată, mai ales că pe aeroportul din Ouagadougou condiţiile de securitate nu sunt considerate optime.
Iniţial, Jean Serrat nu a exclus posibilitatea, preşedinţia franceză evocând, în momentul descoperirii epavei, un avion dezintegrat. Explozia unei bombe în timpul zborului ar fi fost singura cauză posibilă pentru împrăştierea fragmentelor avionului. "Când trece printr-un nor violent, o aripă se rupe şi avionul se face bucăţi, este posibil, dar nu prea cred. Rămâne posibilitatea bombei", a precizat Jean Serrat.
"Când există o bombă la bord, de fiecare dată se află originea exploziei, deci dacă aşa a fost, ancheta va stabili uşor", a apreciat la rândul său Robert Galan.
Probleme tehnice
"Până nu se termină ancheta, este imposibil să ştim dacă a existat o problemă tehnică sau nu", afirmă Galan. În opinia sa, "nici o ipoteză nu se poate detaşa dacă nu a început examinarea fragmentelor" avionului.
Această idee nu a fost însă exclusă de secretarul de stat pentru Transporturi, precizând însă că "urmează să se stabilească".
Condiţii meteo
Este ipoteza privilegiată pentru moment, iar ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve, o prezintă chiar ca fiind cea mai probabilă. "Credem că acest avion s-a prăbuşit din motive care ţin de condiţiile meteorologice", a declarat el la postul de radio RTL. Această posibilitate este luată în calcul şi de Robert Galan, fost pilot al Air France, care a zburat 15 ani în regiune.
"Există un front tropical unde se întâlnesc, în acest sezon, rafale de vânt contrare şi puternice, o masă de aer uscat şi cald venind din nord şi o alta de aer umed din Golful Guineei, condiţiile fiind ideale pentru furtuni importante, tot ce trebuie pentru a pune probleme aviaţiei", a explicat el.
"Este o ipoteză foarte probabilă, datele meteo par să confirme condiţii foarte dificile în zonă. Când traversezi această zonă încerci să ocoleşti norii foarte mari", a adăugat Galan, excluzând ipoteza unui fulger: "Când un avion este lovit de un fulger, riscurile sunt infime să fie doborât, au existat câteva exemple în istorie, dar este foarte rar".
Tir de rachetă
Pentru a atinge un avion de linie este necesar un echipament militar important, precum racheta Buk, sistemul mobil sol-aer rusesc, suspectat că a doborât un avion al Malaysia Airlines în estul Ucrainei, la 17 iulie.
"Excludem de la început posibilitatea unui tir de la sol, extrem de improbabilă, chiar imposibilă", a declarat secretarul de stat francez pentru Transporturi, Frederic Cuvillier, pentru postul France 2, citat de Mediafax.
"Nu există nici un sistem de rachete antiaerian care să poată atinge un avion de linie la mare altitudine în regiune", a dat asigurări Jean-Pierre Maulny, director adjunct al Institutului de Relaţii Internaţionale şi Strategice (IRIS) şi specialist al industriei de apărare.
Bombă
Această idee a fost avansată, mai ales că pe aeroportul din Ouagadougou condiţiile de securitate nu sunt considerate optime.
Iniţial, Jean Serrat nu a exclus posibilitatea, preşedinţia franceză evocând, în momentul descoperirii epavei, un avion dezintegrat. Explozia unei bombe în timpul zborului ar fi fost singura cauză posibilă pentru împrăştierea fragmentelor avionului. "Când trece printr-un nor violent, o aripă se rupe şi avionul se face bucăţi, este posibil, dar nu prea cred. Rămâne posibilitatea bombei", a precizat Jean Serrat.
"Când există o bombă la bord, de fiecare dată se află originea exploziei, deci dacă aşa a fost, ancheta va stabili uşor", a apreciat la rândul său Robert Galan.
Probleme tehnice
"Până nu se termină ancheta, este imposibil să ştim dacă a existat o problemă tehnică sau nu", afirmă Galan. În opinia sa, "nici o ipoteză nu se poate detaşa dacă nu a început examinarea fragmentelor" avionului.
Această idee nu a fost însă exclusă de secretarul de stat pentru Transporturi, precizând însă că "urmează să se stabilească".
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect
Singura veste bună pentru vaccinați: Există tratament de detoxifiere a proteinelor spike. Ce recomandă Dr. Peter McCullough
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
BREAKING: Iranul a atacat aerian Israelul. Ayatollahul Khamenei: ”Regimul sionist răuvoitor va fi pedepsit”. Țintele ar fi în ”Palestina-ocupată”. Începe al III-lea Război Mondial? ACTUALIZARE - VIDEO
Eșec?! Nici vorbă: Atacul Iranului este un Semn că s-a schimbat Lumea!
Când moare Propaganda - Haaretz: "Israelul a fost înfrânt – O înfrângere totală"
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Recomandările noastre
Noua Utopie climatică: Se pregătește scoaterea la mezat a Planetei – munți, păduri, câmpii, ape...
Orwell a prezis Războiul Permanent de astăzi
CNSAS a declanșat procedura de verificare a lui VASILE BĂNESCU. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei refuză să-și ofere datele instituției care cercetează trecutul său în raport cu Securitatea. DOCUMENT EXCLUSIV
17 milioane de morți ai vaccinului și o tută. ”Amanta lui Cîțu” contrazice un studiu de 180 de pagini efectuat în 17 țări de oameni de știință cu reputație internațională cât și pe Tucker Carlson. Factual, ONG-ul cu un capital de 2.500.000 lei
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)