ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Pentru prima dată de la prăbușirea aeronavei malaeziene în Ucraina, experții militari ruși ies la rampă pentru a comenta incidentul soldat cu moartea a 298 de oameni. Opinia lor este că avionul companiei Malaysia Airlines a fost doborât de un avion de luptă ucrainean Su-25 şi trebuia să cadă pe teritoriul Rusiei, informează ITAR-TASS, citată de Agerpres.

Potrivit fostului comandant-şef al forţelor aeriene militare ale Rusiei în perioada 2002-2007, Vladimir Mihailov, avionul Suhoi-25 a putut să se ridice pentru o perioadă scurtă de timp la o înălţime de 10.000 de metri, altitudinea la care zbura aeronava Boeing 777 la 17 iulie, cu sprijinul Centrului de control al zborurilor din Dnepropetrovsk.

Avionul Boeing 777 nu a fost doborât cu o rachetă sol-aer Buk, ci de un avion de vânătoare ucrainean, a precizat Mihailov, afirmînd că „organizatorii acestui act terorist îngrozitor se aşteptau ca avionul de linie malaezian să cadă pe teritoriul rus”.

În opinia expertului rus, dacă aparatul Boeing ar fi fost doborât de un sistem de rachete sol-aer Buk, ar fi rezultat o explozie instantanee şi, prin urmare, ar fi fost mai multe fragmente.

O opinie similară a fost exprimată şi de redactorul-şef al revistei "Apărarea Națională", Igor Korotcenko.

Americanii ştiu adevărul. Estul Ucrainei este monitorizat 24 de ore din 24 de un grup de sateliţi americani, la diferite altitudini, în funcţie de modalităţile de culegere a datelor. De ce nu pun pe masă aceste informaţii? Pentru un motiv foarte simplu - ştiu cine este adevăratul vinovat: armata ucraineană”, a declarat Korotcenko, cunoscut ca fiind un apropiat al Kremlinului.

Comentatorul pe probleme militare al cotidianului Komsomolskaia Pravda, Viktor Baraneţ, şi-a exprimat îndoiala că transferul cutiilor negre, spre descifrare, în Marea Britanie ar putea contribui la stabilirea adevărului.

Marea Britanie este „un judecător cumpărat”, consideră Baraneţ, indicând că „dreptul moral” la decriptarea dispozitivelor de înregistrare ale avionului îl are Olanda, ţara care a avut de suferit cel mai mult în urma tragediei.