ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ministrul Transporturilor Ioan Rus a prezentat comisiilor de specialitate din Parlament Masterplanul din domeniul Transporturilor, planurile ministerului până în 2030, însă ministrul spune că este vorba doar despre un cadru general, în care nu există în acest moment nici termene de execuţie, nici estimări de costuri, nici date despre studii de fezabilitate aflate în lucru. Reacţii de nemulţumire la decizia Executivului au venit atât de la marile companii, cât şi de la unii dintre susţinătorii Guvernului, potrivit Digi24.


Planul arată că România are nevoie de finanţare pentru doar 656 de kilometri de autostrăzi, adică de 3 ori mai puţin decât anunţase anul trecut fostul ministru al transporturilor Dan Şova, Ministerul Transporturilor decizând să taie din proiectele pentru autostrăzi şi să le transforme în drumuri expres, cum e cazul şosele Piteşti - Sibiu, despre care şeful Transporturilor nu ştie exact cât va costa şi nici când va fi gata, și nici şoseaua de mare viteză Bucureşti - Alexandria, care ar fi urmat să treacă prin fieful lui Liviu Dragnea, nu se va mai construi, iar în locul ei va fi un drum expres până la Craiova. Ca autostrăzi, au fost păstrate doar Sibiu-Braşov-Ploieşti, Braşov-Bacău sau Piteşti-Craiova, în condiţiile în care pentru multe dintre tronsoanele de autostradă transformate în drum expres sunt în pregătire licitaţii pentru studiile de fezabilitate.


Compania Dacia, unul dintre cei mai mari exportatori ai României, cere în continuare autostradă între fabrica de la Piteşti şi Sibiu, pentru a evita timpul pierdut pe Valea Oltului, și nici partenerii de guvernare ai cabinetului Ponta nu sunt de acord cu măsura strategie a ministerului Transporturilor.


În acest moment, în România nu există niciun drum expres, acestea fiind mai ieftine faţă de autostrăzi, nu au bandă de urgenţă şi au limita de viteză la 120 de kilometri la oră în zona de câmpie, însă ministrul Ioan Rus spune că în timp, aceste drumuri expres ar putea fi transformate în autostrăzi.