ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


La casele de sănătate din întreaga ţară sunt în continuare cozi. Sute de oameni au venit să-şi ridice cardurile de sănătate.

Mulţi asiguraţi se plâng că atunci când au ajuns la medic sau la spital li s-a spus că nu pot primi îngrijiri medicale în lipsa documentului.

Cristina Călinoiu, purtător de cuvânt al CASM Bucureşti, a declarat pentru Digi24 că a fost înregistrat un număr foarte mare de solicitări pentru eliberarea documentului, spre exemplu doar în weekend au fost primite online aproximativ 2.000 de cereri.

Călinoiu a recomandat ca persoanele care nu au intrat în posesia cardului de sănătate să acceseze platforma informatică de pe site pentru a verifica dacă documentul se află la CASMB.

Probleme mari şi după ce pacienţii intră în posesia cardurilor de sănătate


Medicii de familie spun că nu le pot activa din cauză că sistemul informatic nu funcţionează corespunzător şi apar mesaje de eroare, ceea ce întârzie consultaţiile.

Sandra Alexiu, vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, spune că oamenii nu au fost informaţi corespunzător în legătură cu aceste carduri:

„Ar fi trebuit ca sistemul să se deruleze în paralel - introducerea cardului cu vechiul sistem de tratament, astfel încât pacienţii să nu aibă de suferit. Am feedback din toată ţara, cred că nu e niciun judeţ în care în clipa asta să meargă sistemul informatic. Cel mai frecvent nu se pot activa cardurile. Fără activarea cardurilor nu se poate face consultaţia. Chiar dacă în acest moment a apărut o modificare din partea Casei Naţionale care spune că şi pacienţii care nu au primit încă aceste carduri pot beneficia de servicii, în realitate suportul legal nu există şi aceste servicii nu pot fi decontate.

Ba mai mult, cardurile se blochează, iar deblocarea e un proces care necesită cunoştinţe temeinice de informatică. Şi în acest moment nu le poate debloca nimeni. Şi ca să accesezi serviciul help desk de la Casa Naţională e pur şi simplu o încercare sortită eşecului. Durează uneori zile întregi să deblochezi un card."