Proteina Spike din SARS-CoV-2, precum și cea produsă de „vaccinurile” Covid, poate promova cancerul prin faptul că interferează cu activitățile anticancer din organism, potrivit unui studiu recent pretipărite realizat de oamenii de știință de la Universitatea Brown.

Autorii studiului, conduși de dr. Wafik El-Deiry, director al Centrului de studiu privind Cancerul, de la Universitatea Brown, au expus celulele canceroase la subunități de proteine Spike. Ei au descoperit că subunitățile Spike pot promova supraviețuirea și creșterea cancerului prin blocarea unei gene supresoare de cancer cunoscută sub numele de p53.

Această genă – cel mai frecvent afectată de cancer – oprește creșterea celulelor canceroase și favorizează repararea ADN-ului.

„Interferența cu p53 poate promova dezvoltarea cancerului”, a spus dr. El-Deiry pentru Epoch Times

Când au fost expuse la chimioterapie, celulele canceroase care conțin subunități de proteine Spike au avut șanse mai mari să supraviețuiască.

Subunitățile Spike blochează gena anti-cancer

Proteina Spike SARS-CoV-2 conține două componente: S1 și S2. În acest studiu, cercetătorii au testat efectele componentei S2 asupra mai multor linii de celule canceroase umane: celule canceroase pulmonare, cele specifice cancerului de sân, cele colorectale și de sarcom.

Toate celulele au fost modificate pentru a include gene normale p53, iar unele au fost infectate cu ADN-ul proteinei S2. Cercetătorii au folosit apoi medicamente de chimioterapie pentru a activa genele p53 și a provoca moartea celulelor canceroase.

Însă ei au descoperit că celulele canceroase cu proteina Spike S2 au avut tendința de a supraviețui efectelor genei anticancer și ale chimioterapiei. Ei au observat că activitatea p53 a fost redusă în aceste celule.

Vaccinurile COVID-19 pot avea efecte similare

Studiul Dr. El-Deiry a fost conceput pentru a testa dacă virusul SARS-CoV-2 sau subunități virale ale acestuia ar putea promova activitățile canceroase.

De asemenea, studiul a mai sugerat că și terapiile pentru SARS-CoV-2, cum este vaccinul ARNm COVID-19 și vaccinurile pe bază de proteine, pot produce efecte similare.

„Scopul nostru a fost să studiem proteinele Spike, indiferent de originea lor”, a spus dr. El-Deiry pentru Epoch Times. „Ne-am concentrat pe Spike care poate proveni din infecție sau din orice alt mod prin care poate fi exprimat în celulele umane... Acest lucru s-ar aplica și în cazul proteinei Spike produse de vaccin.”

Dr. El-Deiry a mai spus că sunt necesare studii suplimentare amănunțite și că rămân întrebări deocamdată fără răspuns, cum ar fi dacă aceste efecte potențiale de promovare a cancerului sunt reversibile, cât timp persistă proteinele Spike în celule și dacă aceste riscuri pot fi atenuate.

„Unele dintre întrebări au relevanță pentru Covid lung, precum și în ceea ce privește administrarea repetată de vaccinuri cu ARN stabil, care introduc [Spike] în celulele normale”, a adăugat el.

Un studiu japonez evaluat de colegi, publicat în Cureus pe 8 aprilie și semnalat și de ActiveNews, a constatat o „creștere semnificativă”, în 2022, a ratei deceselor cauzate de cancer în Japonia după vaccinarea în masă cu a treia doză de vaccin ARNm COVID-19.

Excesul de mortalitate cauzată de cancerele comune a prezentat o scădere între 2010 și 2019, au scris autorii. De asemenea, nu au existat decese în exces cauzate de cancer în primul an de pandemie. Cu toate acestea, cercetătorii au observat o creștere a anumitor tipuri de cancer în 2021 și creșteri suplimentare în 2022, creșteri care coincid cu campaniile de vaccinare în masă.

În special, creșterea ratei mortalității din cauza cancerului de sân a fost semnificativă, au mai descoperit autorii. În cazul cancerului de sân a existat un deficit substanțial de mortalitate în 2020, dar o mortalitate excesivă în 2022.