ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Nike a înfuriat Anglia după ce a înlocuit steagul roșu și alb al Sf. George cu o „urâciune de culoarea curcubeului” pe tricourile naționalei de fotbal, scrie Cotidianul.

Fanii Angliei au promis astăzi să boicoteze Nike și noul lor tricou de 125 de lire sterline, după ce au jignit milioane de oameni redesenând Crucea Sf. George al Angliei.

Noul echipament va fi purtat de echipă la Euro 2024, dar conflictul privind schimbarea tradiționalei cruci roșii amenință să umbrească  turneul la care echipa lui Gareth Southgate se numără printre favorite.

Jucătorul cu cele mai multe selecții din Anglia, Peter Shilton, a declarat astăzi: „Nu sunt de acord cu asta. S-a trezit. Dacă aveți de gând să puneți Crucea Sf. Gheorghe pe un kit, ceea ce, evident, Nike a făcut-o, atunci pur și simplu îmbrăcați-o cu culorile tradiționale. Sunt tradiționalist și Anglia reprezintă țara noastră. La fel ca cei trei lei, este tradițional’.

Nike și Asociația de Fotbal nu au reușit să explice în mod adecvat de ce steagul este mai degrabă albastru și violet decât roșu și alb – numindu-l doar „jucăuș” și un omagiu adus echipei din 1966.

Fostul șef al Asociației de Fotbal Adrian Bevington a recunoscut astăzi că nu ar fi semnat pe tricou și a spus: „Este steagul nostru. Este o identitate națională și pur și simplu nu cred că trebuie schimbată’.

Fostul portar al Angliei David Seaman, care a jucat de 75 de ori pentru țara sa, este de părere că mulți din generația sa de jucători ar fi refuzat să-l poarte.

Peste 16.000 de oameni au semnat o petiție online pentru a elimina noul tricou, iar o campanie online de boicotare a Nike este în plină desfășurare.

Un critic a spus pe Twitter: „NU CUMPĂRAȚI !! (,..) Faceți numerele în culoarea curcubeului, nu mă deranjează. Dar acesta este steagul nostru național’.

Nike a fost supusă presiuni din partea fanilor Angliei, care susțin că modificarea sa „jucăușă” a Crucii St George a lăsat-o să semene mai mult cu „steagul fluidității de gen” decât cu emblema națională.

Altcineva a scris pe rețelele de socializare: „Prostii delirante trezite care nu sunt necesare sau dorite! La 124,99 lire sterline pentru o versiune pentru adulți și 119,00 lire sterline pentru o versiune pentru copii, credeți-vă că pot ține acolo „s-a trezit pe Sfântul Gheorghe”!’

Un altul a spus: „De când Nike are dreptul să ne modifice steagul? Nu poți să „actualizezi jucăuș” un steag național! Ar fi scandal dacă ar modifica stelele și dungile de pe drapelul Statelor Unite. Sperăm să aibă zero vânzări la acest tricou până când vor restabili steagul Sfântului Gheorghe.

„(…) Ce mizerie de PR/marketing.’