ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Taxa de evitare a controlului unui container din portul Constanța e 5.000 de euro, a afirmat, în emisiunea Kilometrul 0 de la Digi24, Cristian Pârvan, secretarul general al Asociației Oamenilor de Afaceri din România. Acesta a precizat însă că nu are nicio dovadă în acest sens și este posibil să greșească. Afirmația a fost făcută în contextul în care se pune întrebarea de ce ANAF-ul preferă să irosească resurse mergând în controale la Vama Veche, unde există mica evaziune, în timp ce marea evaziune practicată în port este trecută cu vederea.

CITEŞTE ŞI: ANAF îi DESFIINŢEAZĂ pe comercianții cu prețuri mai mici decât supermarketurile

"Decât să consum forțe și să mă duc cu 200 de mașini la Vama Veche – apropo, aș fi vrut să văd cele 200 de mașini la portul Constanța, la containere, dar se pare că nu știu unde se află portul Constanța și containerele în Constanța, nu știau decât de Vama Veche! N-au știut unde este, probabil or să afle între timp”, a spus Cristian Pârvan, secretarul general al Asociației Oamenilor de Afaceri din România.

Consultantul BNR pe probleme de strategie, Adrian Vasilescu, a admis, la rândul său, că este posibil ca „polul evaziunii” fiscale din România să fie în portul Constanța.

CITEŞTE ŞI: ANAF se confruntă cu o mare problemă. Este inexplicabil ce s-a întâmplat pe 1 mai într-un club din Mamaia

Cristian Pârvan a dat și un al doilea exemplu: „Avem un inventator care a făcut o instalație de control al containerelor. L-am întrebat: funcționează instalațiile pe care le-ai livrat statului român? Câte ai livrat? 15! Nu cred că funcționează, zice, pentru că n-am niciun contract de întreținere, calibrare, verificare - pentru că astea sunt niște instalații sensibile, care nu pot fi folosite fără așa ceva. Concluzie: dacă găsiți undeva vreun raport ANAF, o singură informație: câte containere s-au controlat în portul Constanța și ce a rezultat din aceste controale? Cum vi se pare că din 70.000 de controale în 2014 la companiile mari s-au făcut 1.200?”, a întrebat Cristian Pârvan. „Asta arată că marea majoritate a controalelor s-au dus la marea majoritate a firmelor cu până la zece angajați”, a completat el.