ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Vinzi castraveţi la hipermarket - aşa se spune mai nou prin judeţul Teleorman, unde un afacerist ţigan s-a apucat de muncă, iar acum vinde în hipermarket în cantităţi industriale şi s-a umplut de bani, evident, totul cu foarte multă muncă.

Mircea Bujor, un cetăţean de etnie romă din comuna Dracea, Teleorman, a învăţat pe pielea lui ce înseamnă să vinzi castraveţi din producţia proprie în marile lanţuri de hipermarketuri din ţară.

Afacerea sa este una de familie, iar accesul în hipermarketuri s-a făcut prin intermediul Programului „Dor de gust”. Acesta este o premieră în România, care permite din acest an intrarea producătorilor români în marile lanţuri de magazine alimentare.

În vreme ce în mai toate pieţele din ţară  producătorii autohtoni se plâng de specula practicată de samsarii ţigani, un cetăţean de etnie romă din Teleorman demonstrează că se poate şi altfel: să vinzi castraveţi la hipermarket.

Mircea Bujor are 36 de ani îşi vinde castraveţii din producţia proprie în marile hipermarketuri din ţară, fiind unul dintre producătorii români incluşi în Programul ”Dor de Gust”.

Producătorul din Dracea ţine morţiş să se ştie că este ţigan, nu altceva:

”Aceasta este o afacere de familie . Suntem aproximativ 11 persoane implicate. Eu fratele meu, băieţii mei şi alte rude. Sunt legumicultor de la 13 ani. Băieţii mei, care au 15, 16 şi 17 ani mă ajută. Eu sunt mândru că sunt rom. Am întâmpinat în timp probleme din cauza mentalităţii, pentru că eşti efectiv dat la o parte dacă eşti ţigan”

, povesteşte Mircea Bujor. Astfel, zicala "vinzi castraveţi al grădinar" s-a transformat acum: "vinzi castraveţi la hipermarket" şi şi-a schimbat şi semnificaţia.