ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Saga judiciară dintre Consiliul Județean Suceava și asocierile de firme care construiesc drumurile Bucovinei, al căror lider este Autotehnorom SRL, a mai făcut un pas, unul în care asocierile au fost lovite drept la gioale (Drept sau nedrept rămâne încă de văzut!), informează NewsMoldova.

Contestația în anulare promovată de către Societatea Hidroterra SA împotriva hotărârii Curții de Apel Târgu Mureș pe motiv că, deși era parte în procesul dintre constructori și Consiliul Județean Suceava, instanța de judecată nu a citat-o niciodată, a fost respinsă în grabă mare, ieri, fără a se aștepta cel puțin judecarea cererii de strămutare a procesului la altă Curte de Apel.

Având bănuieli legitime privind posibila influență a Președintelui Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur prin intermediul Ministrul Justiției Alina Gheorghiu asupra magistraților de la Curtea de Apel Târgu Mureș, asocierile de firme conduse de către Autotehnorom SRL au formulat la Înalta Curte o cerere de strămutare a procesului la o altă Curte de Apel, afirmă NewsMoldova.

În data de 26.03.2024, fără a aștepta cel puțin să vadă la ce dată va judeca Înalta Curte, cererea de strămutare a procesului, Curtea de Apel Târgu Mureș a soluționat Contestația în anulare promovată de către Hidroterra SA și a respins-o în următoarele 24 de ore. De ce așa mare grabă? Nu știm!, scrie sursa citată.

Constructorii drumurilor Bucovinei mai au o speranță legitimă, aceea că Înalta Curte va sancționa graba Curții de Apel Târgu Mureș.

O eventuală soluție favorabilă la Înalta Curte ar putea duce chiar la o îndreptare a vechii soluții privind rezilierea contractelor, respectiv la constatarea de către o altă Curte de Apel că, antreprenorii au reziliat în mod valabil contractele, că nu puteau și că nu aveau voie, sub sancțiunea legii penale, să construiască drumurile fără respectarea proiectului tehnic, așa cum le solicita – în scris – Consiliul Județean Suceava, conchide sursa citată.