ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Autoritățile de la București vor să convingă Comisia Europeană să finanțeze construcția celor 54 de kilometri ai autostradei Comarnic-Brașov, care ar fi trebuit să fie prima autostradă cu taxă a României, scrie Digi24.

Librarie Online. Zilnic ultimele carti noi, promotii si reduceri. Carti pentru fiecare cu livrare din stoc.

Premierul Victor Ponta spune însă că este vorba doar despre o soluţie de rezervă, în cazul în care constructorul desemnat nu va reuşi să facă rost de bani pentru începerea lucrărilor, șefii de la Transporturi incluzând proiectul de construcţie a celor 54 de kilometri de şosea montană în Programul Operaţional Infrastructură Mare, transmis Comisiei Europene.

„Este doar o soluţie de rezervă. Sunt puţine sectoare în România unde cu taxă chiar poţi să recuperezi investiţia. Şi intre aceste puţine segmente primul este Comarnic-Braşov.", spune premierul Victor Ponta.

„Trebuie să avem în vedere şi dificultăţile care sunt acum pe piaţa financiară", spune și Marcel Boloş, director general al Autorității de Management POS-T.

Ca să treacă pe finanţare de la Bruxelles, este însă, nevoie de acordul Comisiei Europene.

„Într-o lună de zile, estimez eu, o lună şi ceva, să vină comentariile din partea Comisiei Europene", spune Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene.

La începutul anului, premierul Victor Ponta şi fostul ministru al Transporturilor Dan Şova anunţau că investiţia va fi de 1,8 miliarde de euro şi va fi realizată de un consorţiu format din trei firme, însă contractul nu a fost semnat nici până acum.