ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Marile lanțuri de magazine se laudă că nu au reduceri doar în perioada sărbătorilor, ci, din când în când lansează promoții pentru clienții fideli și nu numai. Dar câte din aceste reduceri sunt adevărate și câte sunt doar strategii de atragere a cumpărătorilor.

Astfel, vă prezentăm câteva metode descrise de 9AM, metode prin care magazinele obișnuiesc să inducă în eroare clienții pentru a-i determina să cumpere mai mult.

1. Produse adunate în coș

Hainele adunate la grămadă într-un cos în mijlocul magazinului lasă impresia că ar fi mai ieftine ca cele puse frumos pe raft sau pe umerașe. Aceasta este o strategie a magazinelor de a crea falsa impresie că produsele aruncate neglijet în cos au reduceri substanțiale când de fapt au același preț ca celelalte.

2.Etichete cu prețuri contradictorii

Comercianții obișnuiesc să lipească două sau trei etichete cu prețuri reduse – unul mai redus ca altul – lângă prețul inițial al produsului. Acest lucru induce în eroare consumatorul, acesta nemaiștiind care este eticheta cu prețul final.

3. Cele mai ieftine produse

De cele mai multe ori produsele care au prețurile foarte scăzute sunt ascunse fiind puse pe rafturile inferioare sau în spatele magazinului pentru a nu putea fi găsite cu usurință.

4.Mai multe la un preț mai mic

Nici ofertele de genul “3+1 gratis” sau “Cumperi două perechi, plătești una singură” nu sunt mereu avantajoase.Acest tip de mesaje îi fac pe cumpărători să achiziționeze mai mult decât este nevoie, fără a face neapărat o afacere bună.

5. Cele mai scumpe produse

Cele mai scumpe produse sunt puse la intrare, pe partea dreaptă pentru a atrage atenția cumpărătorilor din prima clipă de când intră în magazine.

6. Defectele

Comercianții reduc drastic prețul produselor care au defecte fără a pune etichetă specială cu "atenție defect" așa că de multe ori oamenii nu observă până ajung acasă ce au cumpărat de fapt.

7. Amestecarea prețurilor

Comercianții mai obișnuiesc să amestice produsele reduse cu cele cu preț întreg. Totuși, dacă se află în același loc nu înseamnă că au prețuri reduse iar clientul poate descoperi la casă că articolul are preț întreg.

8. Data expirării

Când vorbim despre alimente trebuie verificate toate produsele care sunt la promoții! Vânzătorii reduc prețurile produselor care urmează să expire într-un timp foarte scurt pentru a nu rămâne cu ele pe stoc. De asemenea, produsele care expiră mai repede sunt întotdeauna puse în față pe rafturi pentru a fi alese primele de clienți.

9.Ultimele reduceri

Vânzătorii își grăbesc clienții să cumpere cât mai mult într-un timp cât mai scurt punând tot felul de pancarte prin magazine cu “Ultimele reduceri!” – să lase impresia că dacă nu cumpără în clipa în care văd mesajul nu vor mai găsi produse ieftine niciodată.